PISA – læringsstrategiar og lesing: «Vi kan ikke si vi er fornøyde»

PISA-testen er omdiskutert, det har eg ikkje tenkt å diskutera, men eg tenkjer litt når eg les følgjande hos Aftenposten:

Frå faktaboksen

*PISA kartlegger også elevens læringsstrategier, motivasjon og selvoppfatning. Elevene svarer også hvordan de oppfatter forhold ved skolen, som arbeidsmiljøet i klassen.

Frå artikkelen

Utdanningsforbundets nestleder, Haldis Holst, mener de dårlige resultatene først og fremst skyldes at lærerne ikke vet hvordan de skal bruke IKT i undervisningen.

– Det har vært for mye fokus på det tekniske, og for lite på kompetansen til lærerne. Det er nødvendig med etterutdanning og veiledning for å gi elevene best mulig undervisning. Det holder ikke med et intensivkurs nå og da, sier hun til Aftenposten.no.

 

Rugtvedt kjenner seg ikke helt igjen i Utdanningsforbundets kritikk.

– Dette handler ikke kun om penger, men om arbeidsmåter og hvordan vi bruker IKT i undervisningen. Vi må heve kompetansen til lærerne, og få en bedre pedagogisk bruk av IKT, parerer hun.


via aftenposten.no

1. Har norske elevar gode læringsstrategiar? Har dei fått opplæring i slikt? Brukar dei læringsstrategiar? Kor mange har dei og korleis bruker dei desse på lesetestar? Enn i det daglege?

2. Nei, det held ikkje med å setja straum på tradisjonar, metodar og pensum. Me må gjera noko meir, med vurdering, oppgåver, metodar, pensum og ikkje minst bestemma oss for kva tid og kvifor me bruker IKT. Skal elevane læra av, med eller gjennom teknologi? Kven skal sørgja for dette? IKT-senteret? UDir? Eller vert det opp til kvar rektor eller lærar å ta ansvar?

Eg vurderer å bli endå meir evangelist for mindtools (Stikkord: aktive, skapande, kreative, tenkjande elevar…)

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *